قوانین و مقرارت آموزشگاه فنی و حرفه ای تـعلیمـو

قرارداد کارآموزی مصوب مورخ ٩/١٠/١٣٩٦ هیات نظارت مركزی

این قرارداد براساس ماده 2 قانون کارآموزی مصوب 28/2/1349 و بند 14 ماده 6 فصل چهارم دستورالعمل اجرایی آیین نامه نحوه ی اداره امورآموزشگاه هـای فنـی وحرفـه‌ای آزاد مصـوب هیـات نظـارت مرکـزی بـا شـرایط زیـر بین آموزشـگاه فنی وحرفه ای آزاد تـعلیمـو که از این به بعد در این قرار داد مختصراً آموزشگاه نامیده می شود و خانم/آقای …………… فرزند ……………… بشماره ملی ……………… به نشانی …………………………………….. ( مشخصات خود را وارد کنید که از این به بعد در این قرار داد مختصراً کارآموز نامیده می شود با شرایط ذیل منعقد می گردد :

 ماده 1) موضوع قرارداد : ارائه خدمات آموزش مهارت توسط آموزشگاه به کارآموز

 ماده 2) عنوان دوره، مبلغ قرارداد (هزینه كارآموزی)، مربی دوره، محل برگزاری دوره و مدت قرارداد بشرح ذیل :

1/2 : آموزش مذکور با میزان ساعت ذکر شده در صفحه‌ی دوره از حرفه آموزشی تهیه شده مطابق استانداردهای فنی حرفه‌ای با شـهریه ذکر شده در صفحه دوره بصـورت مجـازی از طریق سامانه مدیریت یادگیری آموزشگاه تـعلیمـو بر اساس طرح درس های معین و برنامه آموزشی اعلام شده توسط آموزشگاه، دوره/دوره‌های فوق اجرا خواهد شد و کارآموز از طریق درج امضاء در برگ گـزارش عملکـرد اجرایـی آموزشی و آمار حضور و غیاب کارآموزان ، حضور خود در جلسات مربوطه از کلاس (و اجرای موضوع قرارداد) را تائید خواهد کرد.

 ماده 3) کل مبلغ قرارداد به عدد در صفحه معرفی هر حرفه به تومان و بابـت آمـوزش ، دوره آموزشـی خریداری شده توسـط کارآموز بـه صورت نقد یا اقساط به شرح ماده 2 در وجه آموزشگاه پرداخت می گردد.

تبصره 1 : کارآموز بابت تضمین پرداخت اقساط خود یک برگ سفته /چک به مبلغ مذکور به آموزشـگاه تحویـل داده کـه پـس از تسـویه کل شهریه ، آموزشگاه ملزم به عودت آن می باشد.

تبصره 2 : آموزشگاه موظف است در قبال اخذ شهریه از کارآموزان ،رسید یا مستندی که میزان شهریه دریافتی ، نام آموزشـگاه ، مشخصـات کـارآموز و نـوع حرفـه در آن قیـد و توسط مدیر آموزشگاه امضاء و مهر شده باشد را در دو نسخه صادر و یک نسخه آن را به کارآموز ارائه و مراتب را در دفاتر و یـا سیسـتم مـالی آموزشـگاه و جـدول پیوسـت ایـن قرارداد درج نماید  که نسخه اخذ شهریه از کارآموز به صورت الکتریکی و از طریق درگاه پرداخت بانک در صفحه وب سایت توسط کارآموز قابل اخذ است.

تبصره 3 : میزان زمان اجرای دوره برای کلاس های عمومی، زمان مندرج در استاندارد مهارتی مربوط، خصوصی حداقل 50 %و نیمه خصوصی حـداقل 75 %سـاعات کـل اسـتاندارد آموزشی مربوط و میزان زمان و محتوای اجرای دوره برای آموزش خاص برحسب درخواست کتبی کارآموز خواهد بود.

تبصره 4 : تعداد کارآموزان در کلاس های خصوصی حداکثر 3 نفر و در کلاسهای نیمه خصوصی حداکثر 5 نفر و آموزش خاص بنا به درخواست متقاضی می باشد.

تبصره 5 : علاوه بر شهریه دوره، سایر هزینه ها شامل : هزینه ثبت نام پرتال ، معرفی به آزمون ، مشاوره ، هزینه صدور گواهینامه، هزینه هـای شـرکت در آزمـون کتبـی و عملـی مجدد بر اساس مبالغ اعلام شده از سوی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، از سوی کارآموز می بایست پرداخت شود.

تبصره 6 : هرگونه دریافت و عودت شهریه کارآموزی، صرفا بر اساس ضوابط ومقررات امکانپذیر خواهد بود.

 ماده 4 : نحوه پرداخت و عودت شهریه :

1/4 : پرداخت شهریه بر اساس توافق طرفین به دو صورت : تمام نقد و یکجا یا اقساطی، قابلیت پرداخت خواهد داشت.

2/4 : بنا به درخواست کارآموز و تایید مرکز معین مربوطه، عودت شهریه در حالت های زیر امکانپذیر می باشد :

  • آموزشگاه از زمان پیش ثبت نام یا ثبت نام، موظف است نهایتاً ظرف مدت یک ماه دوره مربوطه را شروع نماید. در غیر این صورت، پس از پایان مهلت مذکور و در صورت درخواست کـارآموز ، آموزشـگاه موظـف است میزان مبلغ شهریه دریافت شده از کارآموز را عودت نماید.
  • در صورت انصراف کارآموز یک هفته قبل از شروع دوره، چنانچه کل شهریه از سوی کارآموز پرداخت شده بود، 20 در صد کسر و 80 در صد عودت داده مـی شـود . در صـورت پرداخت مبلغی از شهریه (مبلغ پیش پرداخت) از سوی کار آموز، 20 در صد از کل شهریه مصوب کسر و مابقی آن می بایست عودت داده شود.
  • در صورت انصراف کتبی کارآموز تا زمان طی شدن 10 درصد از ساعات کل آموزش، پس از ارائه‌ی مستنداتی مبنی بر بیماری، انتقال محل سکونت و مـوارد مشـابه، آموزشـگاه موظف است 20 درصد شهریه را عودت نماید.
  • چنانچه به هر دلیل مؤسس پس از شروع دوره آموزشی از ادامه دوره منصرف شود، باید تمام شهریه دوره آموزشی مربوطه دریافت شده از کارآموز را عودت نماید.
  • چنانچه قرار داد کارآموزی به هر دلیلی منعقد نشده باشد، در هر مرحله (قبل یا حین آموزش)، موسس موظف است کل مبلغ شهریه مصوب را عودت نماید.
  • چنانچه آموزش ارایه شده کمتر از میزان تعیین وتوافق شده در قرارداد کارآموزی ارایه شده باشد، به میزان کسر ساعت آموزش (احراز شده) می بایست مبلـغ شـهریه محاسـبه واز سوی آموزشگاه به کارآموز عودت گردد.

3/4 : چنانچه براساس بررسي هاي مركز معين مربوطه يا اداره آموزشگاه هاي آزاد و مشاركت مردمي استان ويا هيات نظارت استان صحت ادعاي كارآموز محرز شود، مراتب از طريق مركز معين مربوطه به آموزشگاه اعلام تا نسبت به استرداد شهريه يا بازگشت كارآموز به دوره جاري و يا معرفي وي براي دوره بعد ويا تصميم ديگري كه حسب مورد ومصلحت طرفين (آموزشگاه و كارآموز) اتخاذ گردد، اقدام نمايد.

ماده 5 :  تعهدات کارآموز

1/5 : کارآموز موظف به رعايت ضوابط ومقررات آموزشي و انضباطي آموزشگاه که منطبق با دستورالعمل اجرایی آیین نامه نحوه ی تشكيل و اداره آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد مصوب هيات نظارت مي باشد. (ضوابط ومقررات مذكور به همراه نسخه قرارداد تحويل مي گردد)

2/5 : درصورتي كه كارآموز عمداً يا در اثر سهل انگاري و يا به علت عدم توجه به دستورات مربي و مقررات كارگاهي و غيره خساراتي به سخت افزارها، تجهيزات، لوازم اندازه گيري، تابلوهاي آموزش، ابزار، ساختمان و ساير وسايل با اموال آموزشگاه وارد كند موظف است خسارات را ( مطابق تشخيص و برآورد آموزشگاه ) در مدت زمان توافق شده في مابين طرفين (ترجيحا يك هفته) جبران نمايد .

3/5 : كارآموز موظف است از بحث يا عنوان كردن هرگونه مباحث غير فني و يا مطالبي كه با برنامه درسي ، اهداف وشئونات آموزشگاه مغايرت داشته باشد جداً خودداري نمايد .

4/5 :  كارآموز موظف است كليه ضوابط اجتماعي ، اخلاقی و شئون اسلامي را در محيط آموزشگاه رعايت نمايد .

5/5 : ايام يا جلسات غيبت موجه يا غير ضرور كارآموز (كه در برگه هاي آمار حضور و غياب كلاس مربوطه منعكس و درج مي‌گردد) جزء زمان آموزش اجرا شده از موضوع اين قرارداد منظور مي شود و آموزشگاه تعهدي مبني بر جبران آنها نخواهد داشت . درصورتي كه ميزان غيبت كارآموز بيش از 3 جلسه متوالي و يا 5 جلسه متناوب باشد‚آموزشگاه  مختار است كه از حضور كارآموز جلوگيري نموده و اين قرارداد را( بدون التزام به استرداد هيچ مبلغي ) ملغي نمايد .

6/5 : كارآموز مي بايد رأس ساعت شروع به محوطه آموزشگاه وارد و بلافاصله پس از پايان جلسات درسي روزانه ، محوطه آموزش را ترك نموده و از هرگونه رفتار سوء و يا هرگونه بي انضباطي و اختلال در كلاس ها يا كارگاه ها خودداري نمايد .

7/5 : كارآموز موظف است تكاليف درسي كه از طرف مربيان آموزشگاه به او داده مي شود را انجام داده و مطالب آموزشي تدريس شده را مطالعه و فراگيري نمايد و از طرح سئوالات بي محتوي و متوقف كننده برنامه اصلي كلاس پرهيز  نمايد.

8/5 : ساير مقررات و شرايط قانوني شامل مقررات كار در كارگاه و آزمون و … كه در قرارداد ذكر نشده ‚ مي بايست از سوي آموزشگاه به كارآموز اطلاع رساني شود و لازم الاجرا است. 

ماده 6 : تعهدات آموزشگاه :

1/6 :آموزشگاه موظف است كارآموزان را  پيش از ثبت نام بطور كامل از شرايط آموزش- شهريه و… (اين شرايط مي بايد كتبا يا به صورت دفترچه راهنماي ثبت نام آموزشگاه ها بطور واضح و شفاف درج گردد  و در معرض ديد كارآموز قرار گرفته و يا به وي ارائه شود) مطلع نمايد .

2/6 :  تدوین واجرای برنامه آموزشی مطابق با استاندارد مربوطه توسط آموزشگاه انجام و به کارآموز ابلاغ می گردد.

3/6 : در صورت پرداخت هزينه هاي مربوط به دوره ‚آموزشگاه موظف است كارآموز را در پرتال جامع سازمان با رعايت ضوابط ومقررات ثبت نامنمايد.

4/6 : موزشگاه موظف به معرفي كليه متقاضيان كلاس هاي عمومي، خصوصي و نيمه خصوصي جهت شركت در آزمون هاي مربوط بر حسب جدول زمانبندي اعلام شده توسط سازمان مي باشد ؛ و همچنين موظف است براي كارآموزان دوره هاي آموزش خاص، گواهي حضور در دوره آموزشي مطابق با فرمت تعيين شده توسط هيات نظارت مركزي صادر نمايد.

5/6 : آموزشگاه موظف است در مدت زمان اعتبار اين قرارداد به تعهدات خود طبق ضوابط ومقررات عمل نمايد .

6/6 : آموزشگاه موظف است ضوابط و مقررات آموزشي و انضباطي آموزشگاه را مطابق با دستورالعمل اجرایی آیین نامه نحوه ی اداره آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد مصوب هيات نظارت تدوين و بعنوان جزء لاینفک این قرارداد ، به كارآموز تحويل نمايد.

7/6 : آموزشگاه موظف طبق ضوابط و مقررات ابلاغي از سوي هيات نظارت مركزي و اداره كل آموزش فني وحرفه اي استان و مفاد اين قرارداد ‚با رعايت عدل و انصاف و حسن خلق  به نحو احسن نسبت به اجراي دوره/دوره هاي آموزشي مذكور اقدام نمايد.

ماده 7 : حل اختلاف :

چنانچه بين طرفين قرارداد اختلافي پيش آمد مركز معين مربوطه /اداره آموزشگاه هاي آزاد ومشاركت مردمي/هيات نظارت استان حسب مورد به اختلاف پيش امده رسيدگي مي نمايند در غير اينصورت مراتب از طريق مراجع صالحه قابل پيگيري خواهد شد. 

                                                                                                      در فرم ثبت نام مشخصات خود را وارد کنید